Μουσεία Ανατολικής Θράκης
Πρόσφατα Προστιθέμενα
Η Αδριανούπολη, μια πόλη στα σύνορα που χρησίμευσε ως πρωτεύουσα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας για σχεδόν έναν αιώνα, είναι μια από τις σημαντικές πόλεις μας που συνδέει το παρελθόν με το παρόν μέσω της ιστορικής και πολιτιστικής της κληρονομιάς, κυρίως του παγκοσμίου φήμης Συγκροτήματος Τζαμιών Σελιμιγιέ. Με στόχο τη διατήρηση της αιώνιας κουλτούρας και του πολιτισμού της ίδρυσης, η Γενική Διεύθυνση Βακουφίων, μέσω ενός έργου που πραγματοποιήθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Βακουφίων Αδριανούπολης, έφερε το Μουσείο του Ιδρύματος Σελιμιγιέ στην Αδριανούπολη.
Το πρώτο μουσείο στην Αδριανούπολη ιδρύθηκε το 1925 με εντολή του Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ στον Μεντρεσά Νταρ-ουλ Χαντίς, μέρος του Συγκροτήματος Σελιμιγιέ, από τους Δρ. Ριφάτ Οσμάν, Αρίφ Νταγντεβιρέν και Νετζμί Ιγκέ. Αρχικά ονομαζόταν Αρχαιολογικό Μουσείο και στέγαζε πολύτιμα εθνογραφικά αντικείμενα και επιτύμβιες στήλες. Αργότερα, λόγω της αδυναμίας του να καλύψει τις ανάγκες, κρίθηκε απαραίτητο ένα δεύτερο μουσείο. Αυτό το δεύτερο τμήμα, αφιερωμένο στην εθνογραφία, άνοιξε στις 25 Νοεμβρίου 1936, την δέκατη τρίτη επέτειο από την ίδρυση της Αδριανούπολης, στον Μεντρεσά Νταρ-ουλ Κούρα, επίσης μέρος του Συγκροτήματος Σελιμιγιέ. Το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και η Γενική Διεύθυνση Ιδρυμάτων παρείχαν οικονομικές συνεισφορές σε αυτό το μουσείο, το οποίο συμπληρώθηκε με πολύτιμα αντικείμενα από το Εθνογραφικό Μουσείο της Άγκυρας και το Μουσείο του Παλατιού Τοπ Καπί.
Τα δύο μουσεία που ιδρύθηκαν στην Αδριανούπολη το 1925 και το 1936 συγχωνεύθηκαν υπό μία ενιαία διεύθυνση το 1954, με τον Muzaffer Batur να διορίζεται διευθυντής. Παρόλο που γράφτηκαν κάποια σύντομα εισαγωγικά κείμενα μετά την ενοποίηση και των δύο μουσείων υπό μία διεύθυνση, ακολούθησε μια περίοδος στασιμότητας μέχρι το 1966. Από εκείνο το έτος και μετά, με την αύξηση του αριθμού των αντικειμένων, η κατασκευή ενός νέου κτιρίου συμπεριλήφθηκε στο πρόγραμμα.
Το Μουσείο Υγείας είναι ένα μουσείο ιατρικής ιστορίας που ιδρύθηκε στο τμήμα Νταράουσσιφά (νοσοκομείο) του συγκροτήματος που χτίστηκε από τον Σουλτάνο Βαγιαζίτ Β΄, γιο του Σουλτάνου Μεχμέτ του Πορθητή, το 1488.
Το Μουσείο της Πόλης της Αδριανούπολης, το οποίο ανακαινίστηκε και μεταφέρθηκε στην πόλη από τον Δήμο της Αδριανούπολης, δημιουργήθηκε μέσω της ανακαίνισης του Μεγάρου Χαφιζάγα και χρησιμεύει ως γέφυρα μεταξύ της ιστορίας και του μέλλοντος της πόλης. Φέρνοντας το πλούσιο παρελθόν της Αδριανούπολης στο παρόν, αυτό το μουσείο προσφέρει την ευκαιρία να παρακολουθήσετε την ιστορία, εκθέτοντας πολλά σημαντικά αντικείμενα που χρονολογούνται από τη Χαλκολιθική Περίοδο έως τις μέρες μας.