Yunan turistler Makedonya'daYunan turistler, ülkeleriyle Makedonya arasındaki siyasi sürtüşmeden rahatsız olmadan bu ülkeye gitmeye devam ediyor. Popüler Yunan selamı "Kalimera", Aralık ayı sonunda Yunanistan'dan 2 bin civarında turistin Noel'i kutlamak için gelmesiyle Ohrid ve Struga'da çok duyulur oldu. Yunanlılar, iki ülke arasındaki siyasi gerginlikten kaynaklanan uzun bir aradan sonra Makedonya'ya geri döndü.

Ancak Yunanistan'dan gelen ziyaretçiler, siyasetle ilgilenmediklerini ve Makedonya'yı sevdikleri için bu ülkeye geri döneceklerini söylediler. Makedonya'da geçirdikleri beş gün boyunca doğal, kültürel ve tarihi yerleri gezdiler ve geleneksel Makedon yemekleri ve müziğinin tadını çıkardılar.

Yunan vatandaşları olarak, Makedonya ile aralarında bir sorun olmadığını ve bu ülkeyle bağlantıları olduğunu söylediler.

Atinalı Celepis Apostolis, "Uzun zamandır devam eden siyasi baskılara rağmen, siyasetle ilgilenmiyoruz. Hepimiz Hıristiyanız ve bunun için geldik. Burası güzel, güzel yerler var ve Makedon kızlarını beğeniyorum." dedi.

Selanik'ten gelen Dimitris Soldatos ise şunları söyledi: "Buraya ilk gelişim ve gerçekten çok güzel bir ülke. Ülke adınızla hiçbir sorunum yok; hepimiz insanız ve birlikte yaşamak istiyoruz. Sorunları siyasetçiler yaratıyor. Onlara mesajım, birbirlerini sevmeleri gerektiğidir, çünkü sıradan vatandaşlar olarak biz birbirimizi seviyoruz. Biz küçük ülkeleriz ve karşılıklı saygımızın olması lazım."

Yunanlılar, Makedonya'nın kendileri için hesaplı bir seçenek olduğunu ve bunun da yine gelmek için neden oluşturduğunu söylüyor.

Voloslu Sirapo Celepi, şöyle konuştu: "Bizi buraya getiren acente Avrupa'da bir çok yere tur düzenlemesine karşın, ucuz ama yine de güzel olduğunu duyduğum için buraya gelmeye karar verdim. İnsanlar sıcakkanlı, hiçbir sorunumuz yok. Biz aynı dindeniz ve aynı insanlarız, bu yüzden de burayı arkadaşlarıma tavsiye edeceğim."

Yerli işletmeler ve turizm açısından, Yunan turistler önemli bir gelir kaynağı.

Ohridli turist rehberi Andrijana Basoska şunları söyledi: "Standart otel hizmetlerinin dışında, güzellik salonlarına gittiler, restoranları ve kafeleri dolaştılar. Mücevher ve ünlü Ohrid incisinden satın aldılar."

Ohrid Millennium Hotel'in Müdürü Dragica Kostoska verdiği demeçte, "Onlara yerli Makedon spesiyalleri ve yemekleri ve Ohrid alabalığı sunuyoruz. Makedonya'yı ve en çok da Ohrid'yi seviyorlar, çünkü sahip olduğu çok sayıda kilise ve manastırıyla, Ohrid Balkanlar'ın Kudüs'ü olarak biliniyor." dedi.

Kasım 2012'de, 40 Yunan belediye başkanı ve eşleri Makedonya'yı motosikletle gezmiş.

Turist rehberi Nikos Kormilis şunları söyledi: "Rehberliğini yaptığım grup Atina'dan geliyordu. Makedonya'ya mutlu şekilde geldiklerini ve doğa, göller ve kiliselerden başka hiçbir şeyle ilgilenmediklerini gördüm. Ohrid Gölü'nü gezdik."

Atina'daki Manisis turizm acentesinden Vangjelis Grivakis "Biz Balkanlar'ız ve pek çok ortak noktayla birbirimize bağlıyız - kültür, müzik, halk dansları ve daha nicesi. İki millet olarak bizi bölecek hiçbir şey yok, hiç sorunumuz yok. Yunanlılar ülkenize karşı değil." dedi.

Kaynakça: Southeast European Times için Ohrid'den Miki Trajkovski'nin haberi

Yunanistan

İskeçe Fotoğraf Galerileri

Rodop Fotoğraf Galerileri

Evros Fotoğraf Galerileri

Sitemizde sizlere daha iyi hizmet sunulabilmesi için çerezler kullanılmaktadır. Hizmetlerimizi kullanarak çerez kullanımına izin vermiş olmaktasınız.